Pages

Blog Archive

62. TERBARU UNTUK BULAN DISEMBER 2013

PINCH MUNCH - KUIH NYONYA DAN MENU LAIN

A. KUIH CINCIN RANGUP SABAH
Halal, Rangup dan Lazat. Kuih Cincin Sabah adalah produk tempatan Sabah yang popular dan sering dijadikan sebagai cenderahati eksklusif. Kuih Cincin berbentuk gabungan beberapa cincin. Rasanya unik, lazat dan rangup. Diperbuat daripada gula melaka atau gula nipah sebagai inti dan disalut dengan tepung. Kerangupan dan rasa lemak manis KUIH CINCIN menjadi kegemaran ramai.
TEMPAHAN KUIH CINCIN RANGUP DIBUKA SEPANJANG TAHUN.

B. KEROPOK AMPLANG SABAH
Halal, Rangup dan Lazat. Keropok Amplang adalah makanan kudapan yang unik dan lazat. Keropok bebola rangup yang diperbuat daripada isi ikan tenggiri dan makanan laut. Dapatkan Keropok Amplang Ikan Tenggiri, Amplang Udang, Amplang Ketam dan Amplang Sotong Pedas.
TEMPAHAN KEROPOK AMPLANG DIBUKA SEPANJANG TAHUN.

C. PILIHAN KUIH NYONYA KINI MENCECAH 40 JENIS
Kami menawarkan lebih 40 jenis Kuih Nyonya untuk pilihan anda.
Pulut Sambal, Karipap Kentang, Karipap Sardin, Pau Sambal, Donut, Cekodok Pisang, Koswee, Pulut Inti, Apam Pisang, Popia Biasa, Popia Sambal, Pulut Panggang, Pulut Urap, Keria, Lepat Pisang, Lepat Ubi, Ketayap, Kasturi, Cucur Badak, Seri Muka, Apam Bakar, Apam Aiskrim, Boom Bijan, Pau Kacang Hitam, Koci Pulut Hitam, Cucur Udang. Kueh Lopes Gula Melaka, Sagu Delima, Kuih Cara Manis, Kuih Lapis, Badak Berendam, Ubi Ketuk, Cek Mek Molek, Rol Sardin, Onde-Onde, Tauhu Sumbat, Tepung Pelita, Custard Jagung, Agar-Agar, Pelbagai Kuih Talam dan lain-lain.
TURUT MENERIMA TEMPAHAN UNTUK MAJLIS.

D. PRODUK POPULAR : NASI LEMAK PINCH MUNCH
Kini NASI LEMAK SAMBAL PINCH MUNCH boleh didapati di tapak jualan (Flea Market) Metro Point Kajang dan (Technoflex Foodcourt) TPM Bkt Jalil. Dapatkannya segera !
TURUT MENERIMA TEMPAHAN UNTUK MAJLIS.
 
PINCH MUNCH - RUMPAI LAUT SABAH

A. RUMPAI LAUT SABAH BAIK UNTUK KESIHATAN
Rumpai Laut Sabah mempunyai khasiat yang tinggi. Antaranya :

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.
ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.
VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.
PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.
OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.

Rumpai laut mempunyai kandungan iodine yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang. Ia turut memiliki banyak vitamin dan mineral penting untuk tubuh seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, omega 3 dan antioksidan. Kandungan serat yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.

B. PELBAGAI CARA PENGAMBILAN RUMPAI LAUT SABAH
Kini Rumpai Laut Sabah boleh didapati dalam bentuk :
1. RUMPAI LAUT KERING (PEK KERING)
RUMPAI LAUT KERING ini belum dimasak dan pelanggan perlu melakukan sendiri proses pembersihan berulang kali, rendaman dan rebusan ke atas rumpai laut tersebut sebelum ianya boleh dimakan atau digunakan.
Pek Percubaan - RUMPAI LAUT KERING (PUTIH) – RM6.00 
Pek Percubaan - RUMPAI LAUT KERING (UNGU) – RM7.00 
Pek Percubaan - RUMPAI LAUT KERING (HIJAU) – RM9.00

2. JELI RUMPAI LAUT (JELI ORIGINAL TANPA GULA)
JELI RUMPAI LAUT telah melalui proses pembersihan berulang kali, rendaman dan rebusan ke atas rumpai laut. Setelah disejukkan, ianya berubah menjadi bentuk jeli. Boleh dimakan begitu sahaja atau diminum bersama jus buah. Turut sesuai untuk digunakan sebagai masker.
  
PROMO :
1 BEKAS (KECIL) JELI RUMPAI (PUTIH) – BELI 5, PERCUMA 1 BEKAS.
1 BEKAS (KECIL) JELI RUMPAI (UNGU) – BELI 5, PERCUMA 1 BEKAS.  

1 BEKAS (KECIL) JELI RUMPAI (HIJAU) – BELI 5, PERCUMA 1 BEKAS.
3. DADIH RUMPAI LAUT BERPERISA
DADIH RUMPAI LAUT BERPERISA telah melalui pelbagai proses penyediaan dengan teliti. Rumpai Laut perlu melalui proses pembersihan berulang kali, rendaman dan rebusan. Setelah disejukkan, ianya berubah menjadi bentuk jeli. Jeli Rumpai Laut kemudiannya akan dicampurkan ke dalam dadih pelbagai perisa. Dengan cara ini pelanggan kami akan mendapat khasiat rumpai laut dengan mudah dan lazat. Ianya turut boleh dijadikan sebagai makanan pencuci mulut. Dadih Rumpai boleh dimakan sehingga 3 atau 4 bekas sehari.  

PROMO : 
1 BEKAS (KECIL) DADIH RUMPAI BERPERISA – BELI 5, PERCUMA 1 BEKAS.

C. CARA PENGAMBILAN RUMPAI LAUT
Rumpai Laut yang telah dimasak harus disimpan selalu di dalam peti sejuk agar tahan lama. Ambil 2 sudu besar rumpai laut semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah jam sebelum sarapan (waktu terbaik diserap tubuh ketika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam).

Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafein/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana kafein menghalang penyerapan khasiat rumpai laut.

Perbanyakkan meminum air masak (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan khasiat rumpai laut dalam badan. Untuk kesan terbaik, diambil bersama Vitamin C.

SYAFI MU'AFI - JUS KESIHATAN

JUS DELIMA & JUS GOJI sangat berkhasiat untuk kesihatan luaran dan dalaman. Baik untuk lelaki, wanita, kanak-kanak, remaja dan orang dewasa. Disyorkan kepada warga emas dan pesakit kronik bagi membantu proses pemulihan dan kesihatan diri.
Pengambilan JUS DELIMA & JUS GOJI membantu memberi kesegaran dan menghilangkan kelesuan sepanjang beribadah di bulan Ramadhan.
A. JUS DELIMA (GRANADA) 700ml
Pesakit berikut digalakkan untuk mengambil JUS DELIMA :
Pesakit strok (Angin Ahmar), Asma, Penyakit Jantung, Kencing Manis, Tekanan Darah Tinggi, Hipertensi, Eczema, Masalah Paru-Paru, Kanser Payu Dara, Kanser Prostat, Penyakit Alzheimer, Kolesterol Tinggi, Masalah Penghadaman dan lain-lain.

Pesakit berikut dilarang untuk mengambil JUS DELIMA :
Pesakit buah pinggang kronik yang sedang menjalani rawatan hemodialisis dan pesakit SLE.

KELEBIHAN JUS GRANADA (DELIMA) :
Mengekalkan kesihatan jantung, meningkatkan keupayaan hati, membersihkan hati dan saluran perkumuhan, menyingkirkan lemak berlebihan, meningkatkan tenaga, mencegah rasa mual, menstabilkan tahap hormon semasa haid, mencantikkan kulit muka, membantu memulihkan pesakit Diabetes, berupaya menghapuskan kahak, memberi tenaga dan mencegah keletihan, mencegah angin ahmar bagi warga emas, meningkatkan peredaran darah, mengurangkan kolesterol dan melembutkan saluran darah yang sempit.

B. JUS GOJI 200ml DAN 700ml

Pesakit berikut digalakkan untuk mengambil JUS GOJI :
Pesakit strok (Angin Ahmar), Asma, Penyakit Jantung, Kencing Manis, Tekanan Darah Tinggi, Hipertensi, Eczema, Masalah Paru-Paru, Kanser Payu Dara, Kanser Prostat, Penyakit Alzheimer, Kolesterol Tinggi, Masalah Penghadaman dan lain-lain.

Pesakit berikut dilarang untuk mengambil JUS GOJI :
Pesakit buah pinggang kronik yang sedang menjalani rawatan hemodialisis dan pesakit SLE.

KELEBIHAN JUS GOJI :
Menambahkan daya ketahanan badan, untuk kesihatan mata agar lebih cerah, untuk kesihatan hati, membantu meningkatkan sperma lelaki, mengandungi anti oksida yang tinggi, melambatkan proses penuaan, menguatkan daya ingatan, menambahkan tenaga, menghalang kanser darah putih, meningkatkan penghasilan darah, mengurangkan risiko penyakit jantung.